تحلیل رفتارهای خریداران برخط

تحلیل رفتارهای خریداران برخط:

با توجه به رشد فزاینده خرید برخط مشتریان در سال های اخیر در دنیای کسب و کار و پیش بینی انتقال سبک خرید مشتریان از حضور فیزیکی در فروشگاه ها به سمت و سوی خرید برخط، تحلیل رفتارهای مشتریان در این حوزه و شناسایی مشکلات و چالش های آنها در خرید بر خط از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

نکته مهمی که تحلیل این موضوع رو سخت می کند این است که رفتار مشتریان به علت عدم حضور فیزیکی در فروشگاه ها به سختی قابل شناسایی است.

ادامه مطلب
چه عواملی مانع خرید مشتریان از فروشگاه های آنلاین می شوند؟

عواملی  که مانع خرید مشتریان از فروشگاه های آنلاین می شوند:

فروشگاه های آنلاین در یک دهه اخیر با رشد خیره کننده ای در اکثر کشورهای جهان روبرو بوده اند و رویکرد جدیدی در تعریف مدل های کسب و کار ایجاد نموده است.  بررسی رفتارهای مشتریان در این رویکرد نوین کسب و کار به موضوع جالبی در مطالعات مدل های بازاریابی تبدیل شده است. یک مطالعه صورت گرفته در آمریکا نشان می دهد که ۵ عامل اصلی که مانع خرید مشتریان از سایت های اینترنتی می شود به شرح زیر می باشند.

ادامه مطلب
نکاتی قابل تامل در تجارت الکترونیک

نکاتی قابل تامل در تجارت الکترونیک:

روند رو به رشد تجارت الکترونیک در بازارهای جهانی در یک دهه اخیر انگیزه زیادی برای اکثر کسب و کارهای و برندهای جهانی جهت توجه و اهتمام ویژه به این حوزه و بررسی رفتارهای مشتریان در این عرصه جدید بازاریابی و فروش رو به خود جلب نموده است.

مطالعات گسترده ای برای تعیین ابعاد فروش از طریق بستر اینترنت در حال اجرا می باشد و مراکز متعددی در جهان به تحلیل داده های استخراج شده در این مدل از کسب و کار مشغول می باشند.

ادامه مطلب
فروش کالاهای اینترنتی، یکی از حوزه های بسیار جذاب برای کارآفرینان!

فروش کالاهای اینترنتی

فروش کالاهای اینترنتی به صورت برخط در یک دهه اخیر به عنوان یکی از حوزه های بسیار جذاب برای کارآفرینان بوده است. یکی از نکات بسیار کلیدی برای موفقیت در این مدل از کسب و کارها، توجه ویژه به کالاهای عرضه شده در سایت ها می باشد. بررسی این موضوع که مردم و مشتریان بطور کلی برای خرید چه دسته از کالاهایی در سایت اینترنتی علاقه بیشتری دارند یکی از سوالات کلیدی برای کارآفرینان می باشد.

ادامه مطلب
ضرورت توجه به توسعه تکنولوژی در حمایت از تولید ملی

ضرورت توجه به توسعه تکنولوژی در حمایت از تولید ملی

همانگونه که تحقیقات رابرت سولو ( برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۱۹۸۷ ) نشان داده بود رشد و توسعه اقتصادی در هر کشور به سه عامل اصلی نیروی کار، سرمایه و رشد و توسعه تکنولوژی وابسته می باشد. مطالعات ثابت کرده است که نقش رشد تکنولوژی  سهم اصلی و تاثیر گذاری بیشتری نسبت به دو عامل دیگر دارد و از این رو است که دولت ها بعد از درک این موضوع توجه ویژه ای به رشد تکنولوژی  در حمایت از تولید ملی در کشورهای خود نمودند و لزوم تدوین سند توسعه علم و تکنولوژی را احساس نمودند.

ادامه مطلب
چرا به ما اعتماد میکنید؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا enamad :

تائید فروشگاه های اینترنتی توسط یک مؤسسه ثالث(نماد اعتماد الکترونیکی )، تاثیر زیادی در جلب اعتماد  مراجعه کنندگان خواهد داشت و مراجعه کننده از در امان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس می نماید و حتی در صورت سوء استفاده از این اطلاعات می تواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید .

در واقع نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه ای جهت جلب اعتماد کاربران در هنگام مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می باشد.

ادامه مطلب
تاملی در جایگاه تجارت اینترنتی در ایران

تاملی در جایگاه تجارت اینترنتی در ایران

اینکه بدون صرف وقت در سرما و گرما، طی کردن مسافت های طولانی، یا ساعت ها ماندن در ترافیک، سبدهای مجازی را به آسانی پر کنید، مبلغ آن را بپردازید و پس از مدت کوتاهی، کالاهای خریداری شده را در منزل یا محل کار دریافت کنید، بی آنکه مجبور باشید سنگینی آن ها را تحمل کنید به رؤیا شباهت داشت که امروزه با کمی تامل در تجارت اینترنتی گویا به واقعیت تبدیل شده است.

ادامه مطلب
نیاز فوری به انجام اقداماتی جهت مبارزه با بحران پلاستیک در جهان

بازیافت بطری‌ها به‌تنهایی دیگر جوابگوی بحران پلاستیک در جهان نیست.

تاثیر زیست محیطی و تخریبی پلاستیک بالاخره دارد جایگاه خود را پیدا می‌کند. این جلب توجه تا حدودی مدیون برنامهسیاره آبی سری دوم، پخش شده از شبکه BBC است؛ این برنامه به مسئله‌ی پلاستیک‌های رهاشده در اقیانوس می‌پردازد. منبع دیگر توجه از اعمال محدودیت‌های کیفی اخیر دولت چین در واردات مواد بازیافتی نشات می‌گیرد که در تلاش برای رفع نگرانی‌های داخلی در مورد آلودگی و بهداشت عمومی است.

ادامه مطلب