تحلیل رفتارهای خریداران برخط

تحلیل رفتارهای خریداران برخط

تحلیل رفتارهای خریداران برخط:

با توجه به رشد فزاینده خرید برخط مشتریان در سال های اخیر در دنیای کسب و کار و پیش بینی انتقال سبک خرید مشتریان از حضور فیزیکی در فروشگاه ها به سمت و سوی خرید برخط، تحلیل رفتارهای مشتریان در این حوزه و شناسایی مشکلات و چالش های آنها در خرید بر خط از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

نکته مهمی که تحلیل این موضوع رو سخت می کند این است که رفتار مشتریان به علت عدم حضور فیزیکی در فروشگاه ها به سختی قابل شناسایی است.

آمار زیر نشان دهنده برخی نکات کلیدی در این حوزه می باشد که توجه به آنها می تواند برای سایت های فروش برخط راهگشا باشد:

  • ۸۰ درصد مشتریان همواره قبل از خرید، سبد کالایی خود را بررسی می کنند.
  • ۵۸ درصد مشتریان یک حساب کاربری برای خود ایجاد می کنند تا بتوانند کالاهای محبوب خود را بتوانند ذخیره نمایند.
  • ۳۷ درصد مردم کالاهای محبوب خود را در سبد خود ذخیره می نمایند و این امر را تا زمانیکه کالا به حد کافی برسند ادامه می دهند و بعد سفارش گذاری می کنند.
  • ۲۶ درصد مردم نمونه های مختلفی از یک محصول رو از جنبه های گوناگون در سبد کالای خود ذخیره نموده و سپس موارد رو که نمی خواهند حذف کرده تا به تصمیم نهایی برسند.
  • ۲۴ درصد مردم اعلام کرده اند که حاضر نیستند برای تحویل فوری کالا، جهت موضو حمل هزینه ای پرداخت کنند.

خرید

این آمارها و اطلاعات می تواند برای تصمیم گیران سایت های برخط جذاب بوده و منشاء ارائه ایده ها و خلاقیت های جدید برای آنها باشد. نکته جالب در آمارها فوق این است که مشتریان اهمیت خاصی برای سبد خرید خود قائل می باشند.

طراحی سرویس های مناسب برای مدیریت بهتر سبد کالا می تواند تاثیر مهمی در جذب مشتریان داشته باشد.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهند مردم برای تحویل سریع و به موقع کالاهای درخواستی خود هزینه ای رو پرداخت کنند میزان این هزینه پرداختی در ذهن مشتریان می تواند با توجه به بودجه شخصی و میزان اهمیت کالاهای  آن برای خریدار تعیین شود، بنابراین ارائه انتخاب های مختلف برای تعیین نحوه هزینه حمل بار برای مشتریان می تواند در میزان جذب آنها و تسهیل فرآیند خرید موثر باشد.

منتشر شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *